tisdag 2 juni 2009

Nu är kissen inlämnad

Goomörra!

Eller morgon och morgon, jag har varit vaken sedan 6:20. Varit och lämnat in ena kissen hos vetrinären för att ta bort tandsten, hon har säkert haft ont min lilla gumma :( Fasen vad jobbigt det är att lämna bort dom, dom blir ju ens små barn! Och vi förlorade ju våran ena katt tragiskt för 1½ år sedan, så att komma till vetrinären och gå i den korridoren där hon skämpade för sitt liv och sedan fick somna in känns hemskt svårt. Nu vill jag bara få hem min lilla tissetasse. Kl 11:30 ska hon hämtas, trodde inte det skulle bli förrän vid 16:00 snåret som hon sa i telefonen när jag bokade tiden men jag antar att dom kanske tog henne först då.

Ni som har katter, tänk på det att titta i kattens mun regelbundet. Tandsten ska egentligen tas bort 1 gång per år, (hade jag ingen aning om ), eller såklart oftare om det behövs, och priset är mellan 1100-2000kr. Man vill ju inte att ens katt ska gå omkring och ha ont. Tandsten brukar först komma när dom blir lite äldre, men en del katter kan ha dåliga tänder precis som vi människor och då kan det komma tidigare. Se till att dom äter torrfoder ofta för att förhindra tandsten.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar